Næste koncert

Pressemeddelelse

Der bliver trangt i Sognets Hus fredag d. 7. april kl. 20, når Maribo Musikforening sætter syv musikere på scenen på én gang. Det er Guitaristen Morten Kargaard, der kommer på besøg med sin septet, han har navngivet efter sig selv. Septetten består af Mette Termansen: obo og engelsk horn, Maj Berit Guassora: trompet og flygelhorn, Karen Johanne Pedersen: violin, Jakup Lutzen: bratsch, Samira Dayyani: cello, Morten Kargaard: guitar, Lars Johnsen: bas. Disse musikere er ”toppen af poppen” fra begge verdener, og septetten har bl.a. spillet sammen med DRs symfoniorkester.

Septetten spiller ny musik, der trækker på traditioner fra den klassiske såvel som den rytmiske musik, og vi kommer til at høre deres bud på, hvordan genrer kan nedbrydes og musik kan lyde i den hyperkomplekse senmodernitet, hvor individet er dømt til selv at definere, hvad der er god smag. En verden hvor individets identitet og smag dannes på baggrund af mere musik fra alle tider og steder, end man kan nå at høre på et liv. Med andre ord skal vi høre en flok knalddygtige musikere spille musik, der taler til vores følelser, og rummer deres fortolkning af den musikalske verden, vi lever i.

Den tidligere annoncerede koncert med Søren Ulrik Thomsen og Det Glemte Kvarter er udsat til næste sæson.

Billetter koster som altid kr. 70,- for medlemmer, kr. 140,- for ikke-medlemmer, mens børn og unge under 25 år kommer gratis ind.