Næste koncert

Pressemeddelelse

Koncert i Maribo Musikforening

Fredag den 26. april 2024 kl. 20, Sognets Hus, Kirkestræde 6, 4930 Maribo

Fredag d. 26. april åbner Maribo Musikforening dørene til en spændende koncert med Københavns Klarinettrio og gæsteviolinist Kern Westerberg i Sognets Hus. Programmet består bl.a. af den franske komponist Olivier Messiaens mesterværk “Kvartet til tidens ende” for violin, klarinet, cello og klaver. Værket blev skrevet i og på vej i koncentrationslejr under 2. verdenskrig og uropført en kold januardag i 1941 for lejrens fanger og fangevogter. Det er et storslået værk om fortvivlelse, sorg og afmagt, men også håb og kærlighed.

Foruden Messiaens mesterværk vil der være spændende mindre værker af japaneren Toru Takemitsu og italieneren Nino Rota – komponisten til musikken fra Godfather-filmene.

Billetter kan købes ved indgangen fra kl. 19.30 mod kontant betaling eller på Mobilepay.

Medlemmer 80 kr., ikke medlemmer 150 kr., unge under 25 år gratis adgang

Der kan tegnes medlemskab ved indgangen og medlemskabet gælder også i næste sæson 24/25.