Næste koncert

Pressemeddelelse

Så står der 2018 kalenderen, og det er tid til nytårskoncert i Maribo Musikforening. Koncerten er med tenoren Jonathan Koppel og pianisten Troels Roland, og den finder sted fredag d. 19. januar 2018 kl. 20.00 i Sognets Hus, Maribo.

Det bliver et festfyrværkeri af opera og operette krydret med klaversurpriser. Vi skal høre musik af Strauss, Lehar, Grieg, Schubert og mange flere. Ja, mange flere!

Jonathan Koppel afsluttede sin uddannelse i sang fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium i 2016 og har fortsat sine videre studier hos den internationalt anerkendte tenor, Reinaldo Macias.

Han stod tidligt på de skrå brædder med sin medvirken som Cio-Cio Sans lille dreng i Madame Butterfly på Det Kgl. Teater. Med Copenhagen Phil indtog han rollen som Torquemada i deres semi-koncertante opførelse af Ravels opera L’heure Espagnole med verdensdirigenten Lawrence Foster, på Øresunds-Operaen indtog han rollen som Gastone i La Traviata; ved Copenhagen Opera Festival 2015 var han Fellmark i Weyses Et Eventyr i Rosenborg Have, ved OperetteKompagniets opsætninger af Kalmans Csárdásfyrstinden var han Feri og i Lehars Den Glade Enke var han soldaten Skt. Brioche.

Inden for oratorie-litteraturen er det blevet til f.eks. Bachs store H-mol messe, Händels Messias og Mozarts såvel Requiem som Kroningsmesse.

Jonathan giver jævnligt koncerter med alt fra lieder, italienske canzoni, opera og operette.

Billetter koster kr. 70,- for medlemmer af Maribo Musikforening og kr. 140,- for ikke-medlemmer. Unge under 25 år kommer gratis ind.