Næste koncert

Pressemeddelelse

Fredag d. 10. maj kl. 20 er det tid til sæsonens sidste koncert i Maribo Musikforening. Traditionen tro er det Ensemble Storstrøm, der skal berige os, når foråret snart bliver til sommer. Koncerten har fået titlen ”Klangkaleidoskop”, og det er netop et mangfoldigt lydbillede, der inviteres inden for til, når to blæsere, to strygere og en harpe spiller sammen og hver for sig i forskellige konstellationer. Som i et kaleidoskop til at kigge i kan vi forvente en magisk karruseltur i enkelhedens kompleksitet – blot for ørerne og ikke øjnene.

En af aftenens komponister er Arvo Pärt, og hans musik hører til blandt de smukkeste eksempler på netop enkelhedens kompleksitet.

I den anden ende af spektret – historisk set – finder vi Joseph Haydn, og da der er værker af hele seks forskellige komponister på programmet, fører kaleidoskopet os fra wienerklassiken til nutiden, ligesom deres navne klinger velkendt i varierende grad: Haydn, Servais, Pärt, Jongen, Schut og Ibert.

Som altid med ensemblet forventer vi en aften med kunst på allerhøjeste niveau – denne gang med fortryllende og kaleidoskopisk musik.

Billetter kan købes ved indgangen fra 30 min før koncerten og koster kr. 70,- for medlemmer af Maribo Musikforening og kr. 140,- for ikke-medlemmer. Unge under 25 år kommer gratis ind.

Læs mere om foreningens koncerter på www.maribomusikforening.dk, hvor du også kan tilmelde dig nyhedsbrevet. http://www.ensemblet.dk