Næste koncert

”Toner til Halfdan” hos Maribo Musikforening på Lungholm Slot.

En af landets største musicalstjerner kommer til Maribo Musikforenings koncert Lungholm Slot søndag d. 23. februar kl. 14 og synger ”Toner til Halfdan.” En koncert med helt nye Halfdan Rasmussen sange dybe, stærke, rørende, sjove og Halfdan’ske tekster, sat i musik for allerførste gang og i 2019 udgivet et velmodtaget album.

For de interesserede vil Slotsforvalter Henrik Fabricius Hansen fortælle om Lungholm kl. 13. Det er inkluderet i billetprisen.

Sanger og skuespiller Tomas Ambt Kofod er manden i front når ”Toner til Halfdan” spiller koncerter rundt om i landet. Tomas er en af landets allerstørste stemmer inden for musicals og har bl.a. spillet hovedrollen som Fantomet i ”Phantom of The opera” og et utal af andre store roller.

Koncerten akkompagneres af Sisse Tomczyk, som er komponisten bag disse nye sange.

Som publikum vil man i selskab med ”Toner til Halfdan”, ganske sikkert få et nyt blik på det fantastiske tekstunivers, som Halfdan Rasmussen var en enestående mester udi. Et univers af ord og tekster, som indeholder alt fra de dybeste følelser til de letteste tanker. Halfdan havde ordet i sin magt, uanset om det var ramme alvor eller let og lystigt.

Skal Tomas Ambt Kofod sætte ord på, hvordan det er at arbejde med disse nye Halfdan Rasmussen sange, siger han: ”De her sange går lige i hjertekuglen mig. Da jeg blev introduceret for de første af Sisses melodier og de fantastiske tekster, var det som at være ude at kigge en kattekilling. Jeg sku’ bare kigge, men ender man med at tage to med hjem! Jeg var solgt stedet det er en sand fornøjelse.”

Komponist Sisse Tomczyk siger: ”At dykke ned i de her utroligt smukke tekster som Halfdan Rasmussen har skrevet og lov at give dem et musikalsk liv, er en opgave jeg er meget ydmyg og taknemmelig overfor. Hver sang har fået sit helt eget udtryk, med respekt for den ”tone” Halfdan har sat an, i digtene. Og er det en ubeskrivelig glæde, at forme musikken og sangene sammen med en sanger som Tomas.”

Du kan i selskab med ”Toner til Halfdan” forvente at opleve helt nye sider af vores allesammens Halfdan Rasmussen, når duoen gæster Lungholm Slot, Rødbyvej 24, 4970 Rødby, arrangeret af Maribo Musikforening, søndag d. 23. februar kl. 14.

Et medlemskab af Maribo Musikforening koster fortsat for en enkeltperson kr. 125.- pr. sæson, og kr. 200.- pr. sæson for en familie. Billetpriser til koncerterne er 80 kr. for medlemmer, 150 kr. for ikke-medlemmer og under 25 år gratis adgang. Der sælges billetter ved indgangen og der kan ikke reserveres billetter.

Billetsalget begynder en halv time inden koncerten.

Se gerne på hjemmesiden www.maribomusikforening.dk for mere information, hvor man også kan melde sig til nyhedsbrevet, der udsendes en uges tid inden hver koncert med pressemeddelelsen.

Faktaboks:

Sang/fortælling: Tomas Ambt Kofod Piano/komponist: Sisse Tomczyk Tekster: Halfdan Rasmussen www.tonertilhafdan.dk www.facebook.com/tonertilhalfdan www.instagram.com/tonertilhalfdan