Næste koncert

Pressemeddelelse

Det er efterhånden en tradition, at Ensemble Storstrøm lægger vejen forbi Maribo Musikforening to gange på en sæson, og første gang, vi får fornøjelsen, bliver fredag d. 12. oktober – der for nogen markerer begyndelsen på efterårsferien.

Efteråret er da også tema for koncerten, som ensemblet har givet titlen ”Efterårsserenader”. Ensemblet skriver selv om koncerten, at ”når sommeren er forbi, og det måske ikke længere er så tillokkende at stå om aftenen under den elskedes balkon og synge serenader for ham/hende, kan man stadig have behov for at lytte til smuk, behagelig og stemningsfuld musik.”

Musikforeningen tilslutter sig dette budskab og glæder sig til en aften, hvor man i ly for efterårets rusk og regn kan varme sig ved ensemblets musik. Vi får en afdeling i det klassiske med både Beethoven og Mozart, og efter en pause skal vi et smut til Brasilien og nyde Heitor Villa-Lobos’ Bachianas Brasileiras No. 6. Dette stykke er én ud af ni suiter, Villa-Lobos komponerede for forskellige besætninger, men fælles for dem alle er, at de er inspireret af både brasiliansk folkemusik og Johann Sebastian Bachs meget strukturerede musik. Det er et meget klangfuldt, smukt og udtryksfuldt møde mellem de to meget forskellige stilarter.

Til sidst vil ensemblet tage os til Ungarn og spille en strygetrio for os; nærmere bestemt Serenade op. 10 i C-dur af Ernő Dohnányi.

Ensemblets musikere er denne gang Svend Melbye, fløjte, Gunnar Eckhoff, fagot, Stéphane Tran Ngoc, violin, Laura Rubio Lleò, bratsch, Tobias Gørvild Lautrup, cello. Billetter koster kr. 70,- for medlemmer af Maribo Musikforening og kr. 140,- for ikke-medlemmer. Unge under 25 år kommer gratis ind.

Læs mere om foreningens koncerter på www.maribomusikforening.dk, hvor du også kan tilmelde dig nyhedsbrevet. http://www.ensemblet.dk