Næste koncert

OBS OBS

Koncerten er aflyst!

Pressemeddelelse.

Fredag d. 13. marts kl. 20 er der igen koncert i Sognets Hus, når Ensemble Storstrøm gæster Maribo Musikforening. Ensemblet har valgt at kalde koncerten 6336, og bag denne gådefulde titel gemmer sig et spændende program for Ensemblets blæsere og strygere. Nøglen til at løse gåden ligger i antallet af musikere:

Først spiller ensemblet en sekstet af Vagn Holmboe, der er en af de betydeligste danske komponister i 1900-tallet og som i sin musik byggede videre på traditionen fra Carl Nielsen.
Dernæst en trio af Beethoven: Variationer for fløjte, klarinet og fagot over en kendt duet fra Mozarts opera Don Giovanni efterfulgt af endnu en trio; denne gang for strygere. Det er Pendereckis storslåede strygetrio fra 1990.
Til sidst spiller ensemblet endnu en sekstet, så programmet svarer til titlen. Mozart komponerede denne sonate for firhændigt klaver, men Jakob Westh har arrangeret sonaten for fløjte, klarinet, fagot, violin, bratsch og cello.

Et medlemskab af Maribo Musikforening koster fortsat for en enkeltperson kr. 125.- pr. sæson, og kr. 200.- pr. sæson for en familie. Billetpriser til koncerterne er 80 kr. for medlemmer, 150 kr. for ikke-medlemmer og under 25 år gratis adgang. Der sælges billetter ved indgangen og kun mod kontant betaling. Der kan ikke reserveres billetter.

Billetsalget begynder en halv time inden koncerten.

Se gerne på hjemmesiden www.maribomusikforening.dk for mere information, hvor man også kan melde sig til nyhedsbrevet, der udsendes en uges tid inden hver koncert med pressemeddelelsen.

www.ensemblet.dk