Næste koncert

Pressemeddelelse.

Så er koncertsæsonen atter over os, og heldigvis er det på trods af den famøse virus muligt for Maribo Musikforening at invitere til koncert med Arild Kvartetten fredag d. 18. september kl. 20 i Sognets Hus. Vi stiller selvfølgelig stolene op med den krævede afstand og vi åbner til den lille sal, så der skal nok være plads til alle, der ønsker at høre ikke mindre end tre af Beethovens strygekvartetter.

Arild Kvartetten blev stiftet i 2008 og kunne for to år siden fejre 10 års jubilæum med en koncertrække, hvor de spillede samtlige af Beethovens strygekvartetter.

De optræder jævnligt på den danske kammermusikscene og har derudover turneret i Brasilien, Grækenland, Skotland, Finland og Sverige. Medlemmerne af kvartetten er alle erfarne kammermusikere fra Det Kongelige Kapel og DR SymfoniOrkestret.

Tobias Sneh Durholm er koncertmester i Det Kongelige Kapel. Han har været solist med flere danske symfoniorkestre og optræder jævnligt på internationale kammermusikfestivaler. Tobias spiller på Det Kongelige Teaters Stradivarius fra 1691, ”The Red Cross Knight”.

Johannes Søe Hansen er 1. koncertmester i DR SymfoniOrkestret. Han har optrådt som solist, har en række anmelderroste CD-udgivelser bag sig, og giver kammermusik-recitals i det meste af verden. Johannes er medlem af Copenhagen Classic og Stadler Kvintetten.

Stine Hasbirk Brandt er bratchist i DR SymfoniOrkestret. Hun vandt i 1998 P2’s kammermusikkonkurrence med Cailin Kvartetten, og i 2000 fik hun juryens specialpris ved den internationale bratschkonkurrence ”Maurice Vieux” i Paris. Stine er en efterspurgt solist og kammermusiker.

Ingemar Brantelid har, efter en karriere som solocellist i Det Kongelige Kapel, nu fuldt ud helliget sig kammermusikken. Han har turneret i Europa med ensembler som Salzburger Solisten, Copenhagen Classic og Arild Kvartetten.

Et medlemskab af Maribo Musikforening koster fortsat for en enkeltperson kr. 125.- pr. sæson, og kr. 200.- pr. sæson for en familie. Billetpriser til koncerterne er 80 kr. for medlemmer, 150 kr. for ikke-medlemmer og under 25 år gratis adgang. Der sælges billetter ved indgangen og der kan ikke reserveres billetter.

Pga. COVID-19 vil der desværre ikke være servering af drikkevarer i pausen, men man er velkommen til selv at medbinge drikkervarer, en flaske vand eller lign.

Billetsalget begynder en halv time inden koncerten.

Se gerne på hjemmesiden www.maribomusikforening.dk for mere information, hvor man også kan melde sig til nyhedsbrevet, der udsendes en uges tid inden hver koncert med pressemeddelelsen.