Næste koncert

wolf

Pressemeddelelse

Koncert i Maribo Musikforening fredag den 15. februar 2019 kl. 20 i Sognets Hus, Maribo

Det er ikke så ofte, man kan høre Hugo Wolfs dejlige værk ”Italienisches Liederbuch” i sin helhed, og derfor er det en spændende koncertbegivenhed, der er på vej i Maribo Musikforening, når tre unge musikere gæster foreningen fredag den 15. februar kl. 20 i Sognets Hus i Maribo.

Sopranen Nathalie Chalkley, barytonen Leif Jone Ølberg og pianisten Ian Ryan giver deres tolkning af den italienske historie om kærlighedens mange facetter. ”Italienisches Liederbuch” er en samling på 46 sange komponeret af den østrigske komponist Hugo Wolf (1860-1903). Sangene er komponeret over italienske kærlighedsdigte, og omtales ofte som nogle af de smukkeste kompositioner af Wolf. Sangene er korte og varierede; hver sang varer sjældent mere end et minut. Sangene skifter mellem det inderlige, humoristiske og dvælende.

Nathalie Chalkley, sopran, er kandidat fra Londons Royal Academy Opera. Nogle af hendes vigtigste højdepunkter omfatter Zerlina (Garsington Opera), Susanna (Amersham Festival Opera) og Sophie Scholl i verdenspremiere af Sir Peter Maxwell Davis ‘Kommilitonen! Hun har også sunget rollen som Héro i Berlioz’s Béatrice et Bénédict og Vixen i The Cunning Little Vixen (Ryedale Festival Opera).

Nathalie Chalkly arbejder nu som freelance sanger med størstedelen af sit virke i England.

Leif Jone Ølberg, baryton, er i denne sæson en del af solistensemblet på Den Kongelige Danske Opera i København. Hans roller omfatter Figaro i Barberen i Sevilla, Marullo i Rigoletto og Bello i Pigen fra Vesten. Han debuterede på Den Kongelige Opera som Moralès i Carmen og blev kendt for sit komiske talent og sin stærke sceneudstråling kombineret med en smuk og solid stemme. I 2015 vandt Leif Jone Ascolta-prisen (1. præmie) i Operaens Venners Sangkonkurrence.

De to sangere har pianist Ian Ryan med til aftenens koncert. Ian Ryan studerede først økonomi og senere til repetitør på Guildhall School of Music and Drama og National Opera Studio i England. Han er nu ansat som repetitør og dirigent på Den Kongelige Danske Opera, men har tidligere arbejdet for mange store operakompagnier, festivaler og orkestre i Storbritannien, bl.a. English National Opera og Edinburgh International Festival. Ian Ryan havde sin debut som dirigent med Opera North i 2015.

Billetter koster kr. 70,- for medlemmer af Maribo Musikforening og kr. 140,- for ikke-medlemmer. Unge under 25 år kommer gratis ind.

Læs mere om foreningens koncerter på www.maribomusikforening.dk, hvor du også kan tilmelde dig nyhedsbrevet.