Næste koncert

Nikolai Vasili Nedergaard, violin

Daniel Śledziński, bratsch

Signe Ebstrup Bitsch, cello

NOVO Quartet er et af de mest efterspurgte unge ensembler i Europa, og har allerede opnået anerkendelse fra flere prestigefyldte internationale konkurrencer efter fem års dedikeret arbejde. Senest vandt de både førsteprisen og fire specialpriser ved Geneva International Music Competition 2023. Derudover er de udvalgt af Statens Kunstfond til programmet ‘Den unge kunstneriske elite’ 2024-26. I 2023 vandt de førsteprisen sammen med publikumsprisen ved Irene Steels-Wilsing International String Quartet Competition i Heidelberg samt andenprisen ved Carl Nielsen International Chamber Music Competition i København.

Efter fire års vejledning af Tim Frederiksen på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, har kvartetten desuden nydt godt af musikalsk vejledning fra medlemmer af Alban Berg Quartet, Artemis Quartet, Quatuor Ébène, Jerusalem Quartet og Den Danske Strygekvartet.

NOVO Quartet er aktive på både danske og internationale scener, fra Kina til USA, fra Schweiz til Grønland. De har samarbejdet med anerkendte kunstnere som, f.eks. cellisten Andreas Brantelid samt en række ensembler, herunder Dreamers’ Circus og Quatuor Modigliani.

NOVO Quartets ungdommelige ånd og kreative tilgang har ført til et bredt spektrum af projekter. Udover deres optrædener afholder de deres egen festival “Across Chamber Music Series”, hvis formål er at skabe musik på tværs af grænser i samspil med andre unge kammermusikere. De har også samarbejdet med nutidige danske komponister.

NOVO Quartet spiller musik af Beethoven, Matias Vestergård og Carl Nielsen til koncerten i Maribo.

Et af medlemmerne i NOVO Quartet er født og opvokset i Nakskov, nemlig violinisten Nikolai Vasili Nedergaard. Nikolai og hans mor, pianisten Sascha Nedergaard, gav koncert sammen i Maribo Musikforening i 2019 og ved den lejlighed aftalte vi at Nikolai skulle komme igen med sin kvartet på et tidspunkt. Nu er tiden så kommet og vi glæder os til gensynet med Nikolai.

Læs mere på NOVO Quartets flotte hjemmeside: www.novoquartet.com

Billetsalg ved indgangen fra kl. 19.30. Billetter koster kr. 90,- for medlemmer af Maribo Musikforening og kr. 160,- for ikke-medlemmer. Unge under 25 år kommer gratis ind. Der kan tegnes medlemskab ved indgangen. Der kan betales med kontanter og på Mobilepay, men ikke med kort.

Læs mere om foreningens koncerter på www.maribomusikforening.dk, hvor man også kan tilmelde sig nyhedsbrevet.